Pages

Sunday 12 May 2013

REZEKI... ITU URUSAN YANG MAHA ESA... :)

Assalamualaikum..

Hai kawan.. Ape kabo Yob... Sempena bulan Rejab yang indah nie.. Aku dengan hati yang ikhlas ingin memohon maaf kepada sesapa pon yang telah aku sakiti hatinya, telinganya and matanya.. Mungkin aku sedar atau aku saje buat-buat tak sedar.. Harap dimaafkan.. Semoga pertalian silaturrahim antara kite kekal selamanye.. Dear people who know me.. I LOVE u with all my heart..


Penah ade orang tanya aku...

"Weh best dowh, die keje kat *****.. Ko tak nak keje sane ke.. Mahsyukk" Pernah terfikir.. Tapi Pros<Cons.. So biaq pi laa depa.. ihiks.. I love my job now.. So kenapa nak tuka hanya sebab nak ikut kan orang.. Aku tak kisah pun orang makan Steak dekat Marina Bay and aku hanya makan Murtabak dekat Restoran Zam Zam.. kahkah..

"Weh si ***** da pakai Honda Accord.. Ko tak nak pakai keta tu ke baru gempak dowh".. Haha.. Harusla aku tak heran.. Sebab aku suka Forte.. :P

"Weh si **** da bukak bisness.. Masyuk wehh.. Ko tak nak biz lagi ke" Jawapan nye harusla nak.. Tapi da stop sekejap sebab tengah adapt environment keje yang baru.. Busy sangat...

"Weh si **** pergi travel kt Korea, Europe... Ko tak nak pergi ke".. Mangkuk betuii... Haruslaa nak... Tapi aku akan pastikan tempat yang wajib untuk aku pergi sebagai Muslim dulu.. Semoga nama aku naik cepat.. Amin..Travel tempat lain adalah sampingan.. :)

*Pandangan and pendapat peribadi*

Aku tak suka nak compare diri aku dengan orang lain.. Sebab nanti timbul iri hati... Ye la.. Buat pe nak rebut-rebut beli Honda Accord ko tu.. Kat showroom Honda berlambakk.. Bukan ade satu jer.. :P Hang pi datang sana bawak downpayment da bole beli kan.. Tak payah nak jeles sangatlah.. Haha.. Betul la rezeki tu ade kat mana-mana.. Sebab dulu masa berjual barang.. Dekat open house rumah orang pon bole jadi duit.. kihkih.. Pokok pangkal nye.. Hati and usaha..

Lagi satu.. Aku tengah cube jadi orang yang positive.. Kalo tak silap aku Dr Fadzilah Kamsah ade cakap.. Kalo kite slalu positive.. Benda-benda positive pon suka nak datang dekat kite.. Which i think its true tauu.. Aku adalah seorang yang degil and keras kepala.. Bila aku cakap A.. Seharusnya A la yang menang dalam otak aku.. Bukan bermaksud aku tak dengar opinion orang.. Tapi kalau aku memang rasa keputusan tu baik untuk aku and orang sekeliling aku.. Firm lah.. Tak suka tuka tuka.. Kalu pakai barang pun macam tu... Aku pakai sampai barang tu da takde rupa macam masa aku beli.. Haha.. Baru la pi cari yang baru..



Kesimpulannya.. Janganla seksa otak korang dengan fikiran sempit.. Tak payah nak iri sangat dengan rezeki orang lain.. Da rezeki die dapat bini cun melecun.. Terima je la pasangan korang yang tak berapa cun.. *joking* Kalu ko rasa orang tu hebat.. Bole la jadikan panduan tuk korang berjaya macam die.. Bukan cari jalan nak jatuhkan die pulak.. Jom sama-sama kita usaha ye kawan-kawan.. Takbir.. Allahuakbar...

Happy Sunday..

Love XOXO..

No comments:

Post a Comment